Google+ Pomysłowe Pieczenie: Babeczki kokosowo-migdałowe

poniedziałek, 5 marca 2012

Babeczki kokosowo-migdałowe


W sobotę moja córcia została zaproszona w ostatniej chwili na urodziny do 14 letniej sąsiadki. Trochę spanikowałam bo przecież nie miałam żadnego prezentu, długo nie zastanawiając się sprawdziłam zawartość szafki z produktami do pieczenia no i upiekłam moje leciuteńkie babeczki kokosowo migdałowe. Wszyscy goście byli zachwyceni. Wy też będziecie bo babeczki te są leciutkie, wilgotne w środku, i jedyne w swoim rodzaju. Warto wypróbować.


Składniki na 10 babeczek:
  • 150 g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 1/2 szklani drobnego cukru
  • 175g masła
  • białka z 2 dużych jajek
  • 1/4 szklanki mleka pełno tłustego
  • 1/2 łyżeczki olejku migdałowego
  • 1/2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.

Mąkę przesiać, połączyć z proszkiem do pieczenia i solą, odstawić na bok.
Białka wymieszać z mlekiem, olejkiem migdałowym i ekstraktem waniliowym.

W misie miksera utrzeć masło na puszystą i jasną masę ok 3min. Cały czas ucierając pomału dodawać cukier. Następnie dodać składniki mokre na zmianę ze składnikami suchymi. Ja robię to w 4 turach kończąc na składnikach suchych.

Formę na babeczki wyłożyć papilotkami. Ciasto rozdzielić pomiędzy papilotki (nakładając do połowy wysokości), wyrównać.

Piec w temperaturze 175ºC przez około 20 - 25 minuty, do tzw. suchego patyczka. Wyjąć, wystudzić na kratce.

Śmietankowy krem:
  • 200 g miękkiego masła
  • szklanka cukru pudru
  • 100 ml 36% śmietany
W misie miksera utrzeć masło na puszystą, jasną masę. Cukier puder przed dodaniem koniecznie przesiać przez sitko. Cukier stopniowo dodać do masy cały czas miksując, gdy całkowicie się połączy z masłem dodać, również stopniowo śmietanę. Krem powinien być bardzo lekki i gładki.
Krem przełożyć to rękawa cukierniczego z dowolną końcówką i dekorować wedle uznania. Na koniec babeczki posypać wiórkami kokosowymi.
Przechowywać w lodówce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz